Maxim van der Veen

Heb je een bruiloft waarvoor het entertainment verzorgd moet worden of de complete organisatie van een (zakelijk) evenement? Dan ben je bij Party Sensations aan het goede adres. Maxim begon op de middelbare school met het draaien van plaatjes en had niet kunnen bedenken dat hij nu al 7 jaar de eigenaar is van een groeiend entertainment bedrijf.

Maxim van der Veen
Bedrijf:Party Sensations
Functie:Eigenaar Party Sensations

Maxim – Party Sensations

Party Sensations

Doel

De grootste drive-in en entertainment speler worden in Noordoost Nederland binnen de trouwbranche en op de zakelijke evenementen markt. Daarna ook uitbreiden naar andere delen van Nederland.

Waar het begon

Het begon allemaal in de eerste klas, waar hij de muziek verzorgde bij het Sinterklaasfeest. Maxim: “Dat vond ik zo leuk, daar wilde ik meer mee doen. Met wat geld van mijn vader heb ik mijn eerste DJ apparatuur gekocht en ben ik in de schuur aan de slag gegaan met draaien en mixen”. Toen kwam het eerste feestje waarvoor hij geboekt werd en is de hobby uitgegroeid naar een bijbaan. Er werd een website in elkaar gezet en het aantal boekingen groeide door de jaren heen gestaag. Pas later kwam het besef dat hij als zelfstandig ondernemer zijn hobby kon uitbouwen naar een eigen bedrijf. “Ik ben er een beetje ingerold. Maar toen het zo goed liep met het aantal boekingen heb ik er wel bewust voor gekozen om mijn eigen bedrijf te starten. Nu zijn we met z’n personen en hebben we een pand in Wezep, vlakbij Zwolle”.

Ondernemende familie

Maxim was niet onbekend met het ondernemerschap. Zijn vader heeft een eigen bedrijf in promotietextiel en relatiegeschenken en ook drie ooms zijn zelfstandig ondernemer. “Als ik er zo over nadenk heb ik best een ondernemende familie. Ik heb ook veel van ze geleerd, eigenlijk alles”. Aan tafel werd veel over het bedrijf van zijn vader gesproken. “Hij heeft mij bij de begin jaren van Party Sensations begeleid en financieel ondersteund. Inmiddels heb ik al het geleende geld terug betaald en sta nu een jaar of drie echt op eigen benen”.

Van zijn vader heeft Maxim geleerd dat klantgerichtheid en het hebben van een netwerk belangrijk zijn, zeker in een tijd waar veel bezuinigd wordt en geld bewust wordt uitgegeven. “Klantgerichtheid is belangrijk. Luisteren naar de wensen en behoeften van de klant en meedenken wat je voor de klant kunt betekenen.” Zelf knoopt hij makkelijk een praatje aan met mensen. “Als zelfstandig ondernemer moet je communicatief en sociaal vaardig zijn om een netwerk op te bouwen. Het is niet zozeer belangrijk wat je kent, maar wie je kent”.

Minor

Maxim doet mee aan De Noorderlingen omdat hij zich verder wil specialiseren in de trouwbranche en wil uitbreiden naar de zakelijke markt. “Waar ik naar toe wil groeien is het verzorgen van complete dagen. Dus niet alleen het entertainment tijdens het feest, maar ook de hele organisatie er omheen. Met De Noorderlingen wil ik gaan kijken hoe deze zakelijke markt het beste kan aanboren”. Maxim draait regelmatig in bekende en luxe discotheken, waar ook veel grote artiesten optreden. “Daar krijg ik altijd gigantisch veel enthousiaste reacties op, maar draaien op een bruiloft met 40 gasten vind ik net zo leuk”.