Bram Jurrius – Calix Festivalgoederen

Bram Jurrius – Calix Festivalgoederen
Editie:14
Bedrijf:Calix Festivalgoederen
Hogeschool:Hanzehogeschool Groningen
Functie:Eigenaar Calix Festivalgoederen

“Een startup die streeft naar een circulair festival waarbij het comfort van de bezoeker gemaximaliseerd wordt”

De bijna 1000 Nederlandse festivals trekken per jaar 26,7 miljoen bezoekers! Daarvan laat elk persoon gemiddeld 2,33 kilogram afval achter op de festivalterreinen. Wij als Calix festivalgoederen willen graag deze afvalberg gaan reduceren door producten duurzaam te heruitvinden of te ontwerpen waarmee we een circulair festival reëel kunnen maken.

Ik ben Bram Jurrius en samen met Lars Boomsma hebben we Calix festivalgoederen tot leven geroepen. Ik ben een student van 22 jaar aan de Hanzehogeschool op de opleiding Industrieel product ontwerpen, waar ik mijn creativiteit de loop kan laten. Helaas miste ik een facet op onze opleiding: Het concept van een product daadwerkelijk realiseren en in de markt brengen. Dit facet ben ik gaan toevoegen in mijn dagelijks leven door bezig te gaan met Calix festivalgoederen.

Momenteel zijn wij met Calix bezig om ons netwerk te vergroten en een plekje in de festivalmarkt te veroveren. Tijdens het opbouwen van dit netwerk binnen de festivalwereld, probeert Calix ook nieuwe producten en startups naar ons toe trekken. Met het idee; samen staan we sterker, willen we een open systeem creëren waarin een “growth engine” wordt gegenereerd en zorgen we voor een continue stroom van innovaties. Hierbij willen wij Calix dicht bij de studenten en opleidingen laten staan en hun betrekken in ons proces, zo geven we ook de ideeën en ontwerpen van de studenten een degelijke kans op slagen in de markt. Daarnaast proberen wij een open systeem te zijn naar de buitenwereld, we laten zien waarmee we bezig zijn en laten zien dat we ook fouten (fuck-ups) kunnen maken.

Met de Noorderlingen is mijn doel om mijn ei kwijt te kunnen in het ondernemen met daarbij mijn netwerk uit te breiden en samen te leren van elkaars fouten. Daarbij wil ik een breder scala van producten aan mijn inventaris toe gaan voegen en een goede website bouwen met een social media platform, zodat toekomende klanten Calix beter kunnen vinden.