Kamo Latour – dronekopenonline.nl

Met de minor De Noorderlingen krijg ik de kans om mijzelf en de webshop te ontwikkelen. Er zijn een aantal punten die ik wil aanpakken en verbeteren in het komende half jaar.

Kamo Latour – dronekopenonline.nl"k wil erachter komen waar mijn klanten het meest actief zijn en wat hun behoeftes zijn."
Editie:12
Bedrijf:Dronekopenonline.nl
Hogeschool:Hanzehogeschool

Ik ben Kamo Latour, 22 jaar en mag het komende half jaar meedoen aan de minor De Noorderlingen. In ben opgegroeid in Hilversum en heb daar mijn havo diploma behaald. Vervolgens heb ik een tussenjaar genomen omdat ik nog helemaal geen idee had wat ik wou gaan doen. Ik ben dat jaar in Australië, Nieuw Zeeland en Zuidoost-Azië geweest om te werken en reizen. Toen ik terug kwam ben ik naar Groningen gegaan om te studeren. Afgelopen 2 jaar heb ik aan de Hanze Hogeschool de studie Communicatie en Multimedia Design gevolgd.

Begin 2018 ben ik gaan werken in het bedrijf DroneKopenOnline, dit is een online webshop die drones verkoopt in Nederland en België. Met de minor De Noorderlingen krijg ik de kans om mijzelf en de webshop te ontwikkelen. Er zijn een aantal punten die ik wil aanpakken en verbeteren in het komende half jaar:

Waar wil ik mij op focussen tijdens de minor De Noorderlingen? De website bestaat nu ongeveer 3 jaar en heeft een constante periode doorgemaakt. Toch zijn er nog een aantal facetten die de verkoop nog enorm kunnen stimuleren, maar nog totaal niet aan bod zijn gekomen. Zoals bijvoorbeeld promotie via sociale media kanalen zoals Instagram is nog helemaal niet gebruikt, Facebook is nog niet tot zijn volle potentie in gebruik en met YouTube zou ook eventueel nog het een en ander mogelijk zijn. Ik wil erachter komen waar mijn klanten het meest actief zijn en wat hun behoeftes zijn.

Verder wil ik meer te weten komen over hoe het vertrouwen van een klant wordt gewonnen tijdens het koopproces op een webshop, waar let hij op en wat vindt de hij belangrijk. Deze punten wil ik implementeren in de webshop DroneKopenOnline. Hoe kom ik hierachter? (Het is namelijk best een specifieke doelgroep.) Ik heb vaak contact met klanten via de telefoon, ze bellen voor advies of eventuele problemen. Nadat ik de klant hierover heb gesproken zal ik vragen voor een kort feedback moment. Dit zal ik opnemen in een onderzoeksverslag, na een half jaar zal ik genoeg informatie hebben om het nodige te veranderen en verbeteren aan de webshop en service.

Tijdens de minor De Noorderlingen wil ik mezelf ook ontwikkelen op verschillende punten, zoals timemanagement, ik heb soms nog moeite met het effectief indelen van mijn werkdag. Verder hoop ik mijn netwerk te kunnen vergroten en verwacht ik een leuk en leerzaam half jaar.