Rick Dreise

Rick Dreise
Bedrijf:Convident

Rick Dreise (1988), ondernemer pur sang. Succes komt niet vanzelf. Het vraagt om visie en vooral hard werken. Je moet focus hebben. Anders kom je er niet. Rick is co-founder Convident B.V. Persoonlijke kenmerken: Ondernemend, commerciële achtergrond, staat voor lange termijn relaties, afspraak is afspraak en hard werken, hard ontspannen.

Deel je winst, neem je verlies
Rick Dreise, 33 jaar en woonachtig in Groningen. “Ik heb Commerciële Economie op de Hanzehogeschool Groningen gestudeerd, met een (minor) marketing specialisatie. Na mijn studie ben ik meteen de grote commerciële wereld binnen gestapt om ervaring op te doen. Ik heb meerdere commerciële functies bekleed, maar of ik daar nou zo gelukkig van werd? Niet echt.” Van hokjescultuur en een hiërarchische manier van werken werd hij zeker niet happy, daarom besloot Rick op geheel eigen wijze terug te keren in de ‘studiebanken’: de praktijk van het zelfstandig ondernemen!
Rick heeft twee jaar ervaring als zelfstandig ondernemer wanneer de wegen van hem en zijn compagnon elkaar kruisten. Samen heeft dat geleid tot het starten van Convident B.V., een organisatie gericht op het ontwikkelen van websites, webshops en online marketing. In de eerste vijf jaar is Convident flink gegroeid. “Een goed team neerzetten en als groeiende organisatie het beste product willen leveren, dat heeft tijd nodig. Ik doe het om de kick van iets opbouwen en ik geloof in deel je winst, neem je verlies.”
Eerst waren we zelf actief op zoek naar nieuwe klanten, uitbreiding van ons netwerk en naamsbekendheid. Nu vinden klanten Convident en geeft onze groei de mogelijkheid om breder te kunnen ondernemen. Denk hierbij aan nieuwe (bedrijfs)concepten en initiatieven. Dat is heel gaaf en daar investeren we nu volop in”, aldus Rick.

Vastberaden
Rick is recht door zee, een nuchtere kijk op zaken en een ondernemer van zijn woord; afspraak is afspraak. Ondernemerschap gaat wat mij betreft om het verschil willen en kunnen maken. Je hebt soms de juiste deur nodig om binnen te komen. Weten wat je wilt en daar doelgericht aan werken. Doordat het bedrijf steeds meer kennis en expertise in huis heeft en daardoor iedereen in zijn of haar kracht kan spelen, kan ik me meer en meer focussen op de te voeren koers en de strategie van de organisatie. Eén van de mooiste dingen vind ik om mijn reeds opgedane kennis en ervaring over te brengen naar collega ondernemers.