Frank de Haan – FRMC Products

Frank de Haan – FRMC Products"FRMC Products is opgezet om jouw bijdrage aan een duurzamere wereld laagdrempeliger te maken"
Editie:15
Bedrijf:FRMC Products
Hogeschool:Hanzehogeschool Groningen
Functie:CFO bij FRMC Products

Mijn naam is Frank de Haan, 24 jaar oud en volg de opleiding Toegepaste Psychologie aan de Hanzehogeschool in Groningen. Zelf heb ik altijd de wens gehad om een bedrijf op te zetten, en sinds december 2020 is deze wens uitgekomen.

Samen met mijn compagnon, een studiegenoot van de opleiding Toegepaste Psychologie, hebben we besloten ons in te zetten voor een duurzamere wereld. Vanuit mijn studie ben ik altijd geïnteresseerd geweest in het motiveren van mensen om duurzaam gedrag te vertonen. De reden dat we FRMC Products hebben opgezet is dat we het laagdrempeliger willen maken voor iedereen om een bijdrage te leveren aan een duurzamere wereld.

Momenteel zijn we begonnen met de verkoop van kurken yoga matten, uiteraard gemaakt van volledig duurzaam materiaal. Onze zakelijke rekening hebben we bij de meest duurzame bank geopend, destijds was dat de Triodos bank. Hiermee laten we zien dat duurzaamheid in elk aspect van onze business voorop staat. De productie vindt nog plaats in China, omdat lokale productie als startup nog geen optie is. Wel is er gekozen voor de meest duurzame transportwijze.  Het uiteindelijke doel is om de productie naar Zuid-Europa te verschuiven, aangezien vanuit Nederland dit de dichtstbijzijnde plaats is waar kurk vandaan komt.  Onze doelgroep is erg breed en variërend. Wij richten ons momenteel nog op B2C, maar willen zo snel mogelijk de overstap naar B2B sales zetten. Denk hierbij aan sportscholen, yoga scholen, festivals en grote bedrijven.

Bij De Noordelingen wil ik mijzelf ontwikkelen op het gebied van bedrijfsvoering. Vanuit mijn achtergrond in psychologie ben ik hier nog niet helemaal in thuis; hier ben ik erg benieuwd naar. Verder wil ik tijdens mijn deelname aan De Noordelingen gecoacht worden op bedrijfssturing, het genereren van B2B klanten en hoe FRMC Products het beste kan upscalen. Daarom heb ik als ambitie om in de komende periode mijn professionele netwerk te vergroten, B2B sales te genereren, mijn bedrijf verder vorm te geven en Zuid-Europese leveranciers en producenten te vinden. Zo draag ik mijn steentje bij aan de verduurzaming van onze planeet!