Marleen Danhof – Dreamaholic

“Werken” zoals de meeste mensen het in het leven zien, zal ik nooit doen. Het enige wat ik doe is hard werken voor mijn dromen. Ik ben Marleen Danhof, 25 jaar en je mag mij een Dreamaholic noemen.

Marleen Danhof – Dreamaholic"“Whatever the mind can conceive and believe, it can achieve.” – Napoleon Hill."
Editie:12
Bedrijf:Dreamaholic
Hogeschool:Hanzehogeschool Groningen
Functie:Eigenaar Dreamaholic

“She always works for her dreams as she is a Dreamaholic.”

“Werken” zoals de meeste mensen het in het leven zien, zal ik nooit doen. Het enige wat ik doe is hard werken voor mijn dromen. Als een Dreamaholic, afgeleid van het woord workaholic, doe ik de dingen waar ik energie van krijg en maak ik mijn dromen door hard en slim te werken realiteit. Zo is het eigen bedachte woord Dreamaholic ontstaan. Het woord “work” is vervangen door “dream”.

Mijn ondernemersreis begon 5 jaar geleden als dj. Ik had een hobby, ik zag een verdienmodel en zo heb ik er mijn fulltime job van gemaakt. Daarnaast ben ik eigen events gaan organiseren en heb veel mooie herinneringen morgen maken. Tot het moment dat ik door had dat die gecreëerde wereld en die vorm van mijzelf niet meer bij mijn reis paste. Het was tijd voor een ander pad.

Marketing en videografie trokken al langere tijd mijn interesse. En net als de hobby met draaien, kreeg ik een nieuwe hobby en zag een verdienmodel. Ik heb mijn bedrijf in 2 maanden omgebouwd van fulltime dj naar fulltime Content Marketing waarbij de focus voornamelijk ligt op videoproducties, fotografie, grafisch design en marketingcampagnes.

Als zelfstandige moet je jezelf kunnen vermarkten. Zowel als dj als en event organisatie. Tegenwoordig is de content marketing van groot belang in de digitale wereld. Ik wil samen met de ondernemer en mijn team het visuele beeld van de organisatie creëren en communiceren naar de buitenwereld. Dit doen we aan de hand van het juiste type content via het juiste kanaal en de juiste promotie om de vastgestelde output te bereiken.

Mijn doel binnen de noorderlingen is om mijzelf als ondernemer te ontwikkelen en de basis te bouwen voor Dreamaholic. Als dj kon ik mijzelf niet opschalen anders dan mijn waarde te verhogen en meer gage te vragen. Met Dreamaholic als Content Marketing Bureau is dit heel anders. Het is een schaalbaar concept. Ik wil dan ook tijdens de minor de basis leggen van het systeem binnen Dreamaholic. Uiteindelijk moet dit systeem namelijk voor mij gaan werken. Het doel aan het einde van de minor is om 2 vast personeelsleden te hebben. 1 videograaf/fotograaf en 1 vaste grafisch designer.

Mijn doel als ondernemer is om een positieve en rijke omgeving te creëren voor de mensen om mij heen. Voor mijn klanten, werknemers en naasten. Doordat ik mijnzelf iedere dag ontwikkelen en killer gewoontes heb gebouwd, verandert mijn binnen wereld en daarmee mijn buiten wereld. Doordat ik een succes van mijzelf maak, wordt mijn onderneming succesvol en de mensen om mij heen. Alles valt en staat met mijn persoonlijke succes wat voortvloeit in zakelijke succes. Tijdens de minor zal ik naast alle zakelijke systemen veel aandacht geven aan mijn persoonlijke ontwikkeling.